دانلود مقاله تاثير مدرنيته بر خانواده در فایل ورد (word) دارای 18 صفحه می باشد و دارای تنظیمات و فهرست کامل در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دانلود مقاله تاثير مدرنيته بر خانواده در فایل ورد (word) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است
توجه : توضیحات زیر بخشی از متن اصلی می باشد که بدون قالب و فرمت بندی کپی شده است
بخشی از فهرست مطالب پروژه دانلود مقاله تاثير مدرنيته بر خانواده در فایل ورد (word)
چکیده
مقدمه
تاثیر مدرنیته بر خانواده
1- عقلانیت
2- فردگرایی
3-نقد سنت
نتیجه گیری
منابع
بخشی از منابع و مراجع پروژه دانلود مقاله تاثير مدرنيته بر خانواده در فایل ورد (word)
1 آزاد ارمکی، تقی (1386). جامعهشناسی خانواده ایرانی. تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انـسانی
10 بیرو، آلن (1375). فرهنگ علوم اجتماعی. ترجمه باقر ساروخانی، تهران، کیهان
11 چیل، دیوید (1388). خانوادهها در دنیای امروز. ترجمه محمد مهدی لبیبی، تهـران، شـرکت نـشر نقـد
12 حجازی، بنفشه (1370). زن به ظن تاریخ. بیجا، شهرآب
13 حجازی، بنفشه (1376). به زیر مقنعه. تهران، علم
14 حرعاملی، محمدبن حسن (1347). وسائل الشیعه. قم، ال البیت الاحیاء التراث
15دالمانی، هانری رنه (1378). از خراسان تا بختیاری. ترجمه غلامرضا سمیعی، تهران، طاووس
16 دلریش، بشری ( 1375). زن در دوره قاجار. بیجا، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی
17دورانت، ویلیام جیمز (1370). تاریخ تمدن. ترجمه احمد آرام، تهران، شرکت انتشارات علمی و فرهنگی
18 راوندی، مرتضی (1384). تاریخ اجتماعی ایران، تهران، موسسه انتشارات نگاه
19 رابرتسون، یان (1377). درآمدی بر جامعه. ترجمه حسین بهروان، مشهد، آستان قدس رضـوی، شـرکت
2 آزاد ارمکی، تقی (1380). اندیشه نوسازی در ایران. تهران، دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ
20 رهنمایی، سیداحمد (1384). غربشناسی. قم، مرکز انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی
21 زرشناس، شهریار (1383). مبانی نظری غرب مدرن. تهران، کتاب صبح
22 ساروخانی، باقر (1376). طلاق، پژوهشی در شـناخت واقعیـت و عوامـل آن. تهـران، انتـشارات دانـشگاه
23 سالاری فر، محمدرضا، (1384). خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی. تهران، سازمان مطالعـه و تـدوین
24 سگالن، مارتین (1375). جامعهشناسی تاریخی خانواده. ترجمه حمید الیاسی، تهران، نشر مرکز
25 صدوق، محمد بن علی بن حسین بابویه قمی (1413ق). من لایحضره الفقیه. قم، جامعه مدرسین حـوزه
26 علوی، هدایتاالله (1378). زن در ایران باستان. تهران، هیرمند
27 غفاریفرد، عباسقلی (1383). زن در تاریخنگاری صفویه. تهران، امیر کبیر
28 فوزی تویسرکانی، یحیی (1380). مذهب و مدرنیزاسیون در ایران. تهران، مرکز اسناد انقلاب اسلامی
29 کلینی، ابی جعفر محمد بن یعقوب (1365). کافی. تهران، دارالکتب اسلامیه
3 آصفی، آصفه (1352). خانواده و تربیت در ایران. تهران، انتشارات انجمن ملی اولیاء و مربیان
30 کهون،لارنس (1387). متنهایی گزیده از مدرنیسم تا پست مدرنیـسم. ویراسـته عبـدالکریم رشـیدیان،
31 گاردنر، ویلیام (1386). جنگ علیه خانواده. ترجمه معصومه محمدی، قم، دفتر مطالعات و تحققات زنان
32 گیدنز، آنتونی (1376). جامعهشناسی. ترجمه منوچهر صبوری، تهران، نی
4 اعزازی، شهلا (1376). جامعهشناسی خانواده. تهران، انتشارات روشنگران و مطالعات زنان
5 بارتلمه، کریستیان (1344). زن در حقوق ساسانی. ترجمه ناصرالدین صاحبالزمانی، تهران، عطائی.گذری کوتاه بر تأثیر مدرنیسم بر خانواده با تأکید بر خانواده ایرانی
6 برنارد، جان (1384). درآمدی به مطالعات خانواده. ترجمه حسین قاضیان، تهران، نی
7 بهنام، جمشید (1383). تحولات خانواده. ترجمه محمد جعفر پوینده، تهران، نشر ماهی
8 بهنام، جمشید (1375). ایرانیان و اندیشه تجدد. تهران، نشر فروزان
9 بیات، عبدالرسول (1381). فرهنگ واژهها. قم، مؤسسه اندیشه و فرهنگ دینی
چکیده
جهان امروز جهان برخوردهاست، ما همه روزه شاهد برخوردهای گوناگونی در سطوح مختلف جهانی هستیم بعضی از این برخوردها در سطح کلان و بین المللی صورت می گیرد که ما گزارشات لحظه به لحظه آن را از طرق گوناگون پیگیری می کنیم همچون برخوردهای نظامی که به نوعی کل جهان را درگیر خود نموده است، اما برخی از این تقابل ها به گونه ای آرام و بی صدا در حال شکل گیری است که اگر تاثیرگذاری آن بر روابط انسانی و ارتباطات اجتماعی بیشتر از برخورد نوع اول نباشد کمتر از آن هم نیست همچون تقابل مدرنیته و سنت در جوامعی چون کشور عزیز ما ایران می باشد
واژگان کلیدی:
مدرنیته- غرب- تکنولوژی-علم-پیشرفت
مقدمه
من معتقدم چنانچه بخواهیم به ارتباطات انسانی به عنوان یک سوال اصلی در جامعه توجه کنیم، هسته اولیه این ارتباط رابطه ای است که میان زن و مرد ایجاد می شود و خانواده را تشیکل می دهند. سپس فرزندان به وجود آمده و این فرزندان در اجتماع ظاهر می شوند یعنی هسته و بنیان اصلی و اولیه زندگی اجتماعی با خانواده شکل می گیرد و این خانواده به شکل مقدماتی مبتنی بر رابطه زن و مرد و چگونگی این رابطه است پس باید ببینیم گفت وگوهای این خانواده به چه صورتی است و در چه فضایی این گفتمان را انجام می دهند. من تصور می کنم اگر بخواهیم این موضوع را با ارتباطات مرتبط کنیم و ببینیم چه جامعه ای در این حوزه می تواند تعامل بیشتر و موثرتری داشته باشد یا در سطح کلان چه جامعه ای در حوزه انتخابات می تواند موفق تر عمل کند باید ابتدا به خانواده و روابط زن و مرد بپردازیم چون در این حوزه ما با تغییرات بسیار زیادی در حال مواجه شدن هستیم و این تغییرات ممکن است در آینده افق های زندگی اجتماعی ما را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. بایستی عنوان کرد که سنگ بنای تمامی بحث های جدیدی که امروزه میان زن و مرد مطرح است، به آزادی های اساسی که در اعلامیه حقوق بشر و تحت عنوان آزادی های اولیه مطرح می شود باز می گردد و حالا به نوعی چون جامعه ما در معرض مدرنیزم قرار گرفته، هم اکنون دچار یک برداشت صوری از این مفاهیم است که بیشتر جنبه و رنگ حقوقی دارد
اما اینکه ما تا چه اندازه صاحب حق بیشتری شده ایم و چه حوزه هایی را بیشتر می خواهیم و این امر تا چه اندازه گفتمان سنتی ما را در معرض چالش قرار داده و اثرات و تبعاتی نیز داشته و دوام واستحکام خانواده ها با طرح اینگونه مسائل تا چه اندازه در معرض تزلزل قرارگرفته است مسائل وموضوعاتی قابل بحث و بررسی است.( آزاد ارمکی، تقی (1386). جامعهشناسی خانواده ایرانی. تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انـسانی دانشگاهها (سمت).)
تاثیر مدرنیته بر خانواده
دومقوله اصلی فکری از نوع معرفت شناسانه که به نوعی مفاهیم دیگر را هدایت می کند و در قالب فیلم، کتاب، و غیره مطرح می شود شامل بحث های فمنیستی و بحث حقوق و آزادی های زنان است که به نوعی ملهم از بحث های حقوق بشری است. البته من اعتقاد دارم که چیزی که تحت عنوان فمنیسم مطرح است هنوز وارد لایه های اصلی جامعه نشده و عرف در جامعه ما هنوز آنقدر پر قدرت است که اجازه نداده است فمنیسم از یک شعار ژورنالیستی بیرون آمده و وارد شود اما متاسفانه نمی توان مانع تاثیرات آن در روابط انسانی شد البته ما هنوز در بیخ و بن زندگی اجتماعی با عرف و سنت و تشکیل خانواده، به صورت سنتی مواجه هستیم والگوهای رفتاری ما وامدار عرف هستند و کسی به شدت از معادلا ت فمنیستی الگوبرداری نمی کند چون عرف ما هم از مذهب در جامعه ایرانی بهره می گیرد.( آزاد ارمکی، تقی (1380). اندیشه نوسازی در ایران. تهران، دانشگاه تهران، موسسه انتشارات و چاپ.)
:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0